Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 1.11.2013 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Kalustemeri Oy, Y-tunnus 2210174-0. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisölle. Alle 18-vuotiaan on esitettävä holhoojan yhteystiedot ja suostumus alaikäisen asioimiseen turunkaluste.fi. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. 


Yrityksellä on myymälä ja varasto Turussa, osoitteessa Puutarhakatu 19, 20100 Turku.

Asiakaspalvelu tapahtuu puhelimitse numerosta 0440 661 761 tai sähköpostitse: myynti@turunkaluste.fi

 

Seuraavat sopimusehdot sisältävät Turunkaluste.fi  ja sen asiakkaiden välisen kaupankäynnin säännöt ja ehdot. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia.

 

Tilaaminen

Tuotteet  tilataan pääsääntäisesti internetin välityksellä osoitteesta www.turunkaluste.fi  ostoskorin kautta. Tilaaja on aina vastuussa tilaamiensa tuotteiden itse valituista ominaisuuksista, ja velvollinen tarkistamaan ne halutuiksi ennen tilauksen lähettämistä eteenpäin. Asiakkaan maksettua tilauksen on tehty sopimus sitova, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat, ja ymmärtäneen informaatioiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.


Tilausvahvistus

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähkäpostilla  Tilausvahvistus saapuu asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen heti tilauksen saavuttua. Tilausvahvistus sisältää tilauksen numeron,Yrityksen yhteystiedot, asiakkaan tiedot, tuotteen pääominaisuudet, kuljetuksen ja tuotteiden hintatiedot, Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähkäpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Lähetämme tämän jälkee vielä asiakkaalle toisen ilmoituksen arvioidusta toimitusajasta pääsääntöisesti ensimmäisenä arkipäivänä tilauksesta.


Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimitus tai kuljetuskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Toimituskulut ovat kiinteät, tuotteiden lukumäärästä tai koosta riippumatta. TurunKalusteen verkkokaupan sivuilla olevat tuotteet maksetaan pankkikortilla tai  luottokortilla (Visa, Visa electron, Mastercard), Joustoraha laskulla tai osamaksulla, Collectro laskulla tai Collectorosmaksulla Klarna laskulla tai Klarnatilillä. Asikakkaat ja Yritykset ja yhteisöt voivat tilata myös ennakkolaskulla jolloin tuote tilataan kun maksu näkyy yrityksen tilillä.. Eri maksutapojen tarkemmat selitteet ovat kaupan sivujen yläosassa kohdassa maksutavat.


Kuljetus ja toimitushinnat

 

TurunKalusteen verkkakaupassa on käytössä seuraavat toimitusmaksut.

  

 

  1. Nouto myymälästä 0 €
  2. Pientuoteiden toimitusmaksu 10 €, joiksi katsotaan pääsääntöisesti sisustustuotteet jolloin nouto tapahtuu lähimmästä postin tai matkahuollon toimipaikasta. Emme valitettavasti voi vaikuttaa kummalla tavalla toimitus tapahtuu vaan se riippuu tavarantoimittajasta.
  3. Mattojen, lamppujen, taulujen ja tekstiilien toimitusmaksu hinta 20 €
  4. Huonekalujen toimitus Matkahuollolla tai Postilla nouto lähimmästä toimipisteesstä 30 € Huomioithan että isokokoisia tuotteita ei voida toimittaa matkahuollolla ( tuotteet toimitetaan linja-auton tavaratilassa)
  5. Kuljetus Turun talousalueella asiakkaalle kotiin sisälle huoneistoon toimitusmaksu on 30 €
  6. Huonekalujen toimitus 1:lle ulko-ovelle 50 €
  7. Isokokoisten Huonekalujen tuotteiden ja sohvien toimitusmaksu 80 €
  8. Sohvaryhmien ja jenkkisänkyjen toimitus 1:lle ulko-ovelle 100 €


Toimitettaessa I:lle ulko-ovelle on mahdollista valita toimitustavalle Lisäpalvelu 
 
    1. Soitto ennen toimitusta 5 €
    2. Pakkauksen purku ja roskien poisvienti 10 €
    3. Toimitus haluttuna ajankohtana 30 €
    4. Tuotteiden sisäänkanto asiakas kantoapuna 30 €
    5. Tuotteiden sisäänkanto mukana apumies 50 €
    6. Vanhan huonekalun poisvienti 45 €

 

 

 

Vaikka asiakas voi valita toimitustavan tilauksen yhteydessä ei se aina vastaa tavarantoimittajan tapaa hoitaa tuotteen kuljetus asiakkaalle. Näin tapahtuessa  voimme joutua perimään asiakkaalta käytettävän kuljetusmuodon ja maksetun kuljetusmuodon erotuksen. Pääsääntöisesti kunkin tuotteen yhteydessä kerromme kunkin tuotteen minimikuljetushinnan. Tilatessa useampia tuotteita tulee kuljetuksesta tulee maksaa tilattujen tuotteiden kalleimman minimikuljetushinnan mukaisesti, jolla kaikki tuotteet kuljetetaan asiakkaalle. Jos tuotteet tulevat useasta eri paikasta varaamme silloin oikeuden toimittaa pientuotteet tälläin pientuotteiden kuljetustavan mukaisesti eli postilla tai matkahuollolla ja nouto lähimmästä noutopisteestä.

 

 


Toimitus ja kuljetus


TurunKaluste on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusehtojen ja aikojen puitteissa. Emme kuitenkaan vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin yritys ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista. Yritys on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä, ja viimeistään ennen tuotteessa mainitun toimitusajan päättymistä.


Tuotteiden kuljetuksen asiakkaalle hoitavat useat luotetut kuljetusliikkeet. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetusliikkeestä riippuen tuotteet kuljetetaan huoneistoon tai ulko-ovelle asti tai niin lähelle kuin se normaalisti jakeluautolla on mahdollista. Asiakkaan tulee varautua vastaanottamaan lähetys kerrostalon alaovella.Kuljetus ei sisällä kerrostalon kerroksiin kantamista tai asuntoon sisälle tuomista esim omakotitalossa tai rivitalossa. Kerrostalon kerroksiin tai huoneistoon sisälle kantaminen on saatavana lisäpalveluna tarvittaessa. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kuljetukset tapahtuvat pääsääntöisesti virka-aikana, mutta voitte sopia kuljetusliikkeen edustajan kanssa teille molemmille sopivan kuljetusajan jos ehdotettu aika ei sovi.


Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Yritys ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

 

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina, Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Rahti veloitetaan tuotteiden tilaamisen yhteydessä kalliimman kuljetustavan mukaisesti. TurunKalusteella on oikeus periä puuttuva osa kuljetusmaksusta asiaakkaalta jos valinta on tehty väärin.


Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Kuluttajakaupan mukaisesti TurunKaluste on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Turun Kalusteseen palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on nähtävissä ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Ilman tätä merkintää emme voi korvata tuotteen kuljetusvahinkoa. Toisinaan tuotteen virhettä ei näy päälle joten tuote on avattava ja tarkistettava 3 päivän sisällä toimituksesta.  Kaikista kuljetusvaurioista tai tuotteessa olevista muista vioista on ilmoitettava välittömästi tai viimeistään seuraavana arkipäivänä TurunKalusteen asiakaspalveluun mieluiten puhelimitse, 0440 661 761. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.


Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta TurunKalusteen asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Turun Kaluste ei vastaa huolimattomasti ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista


Henkilötiedot


Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan TurunKalusteen asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain TurunKalusteen asiakaspalvelukäytössä. Yritys voi tarjota asiakkaalle mahdollisuutta saada tarjouskirjeitä ja muuta mainosmateriaalia sähköpostitse, mutta asiakkaalla on aina oikeus kieltäytyä sähköisestä ja muunlaisesta suoramarkkinoinnista.


Tilauksen Peruuttaminen


Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty toimittaa jolloin perutus on kuluton. Jos tilaus on ehtinyt lähteä matkaan kun asiakas tekee tilauksen peruutukseen veloitetaan asiakkaalta jo kertyneet rahtikustannukset samoin kuin palautuskulut.

Sopimuksen peruutus voidaan vain ja ainoastaan tehdä puhelimitse TurunKalusteeseen, 0440 661 761  tai sähköpostitse osoitteeseen myynti@turunkaluste.fi 

Kun peruutusilmoitus tehdään niin silloin ilmoitetaan tilausvahvistuksen numero ja nimi jollloin asiakkaalle ilmoitetaan miten peruutus tapahtuu. 

 

Yritys  ei vastaa peruutuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yrityksellä ei ole tällöin velvollisuutta tehdä tilauksen peruutusta.

 

Lisäksi pyydämme huomioimaan että noutamaton paketti ei ole sama kuin tuotteen peruutus ja että perimme tällöin tuotteen palautuksesta ja lähettämisestä syntyneet kulut asiakkaalta.

 

Palautusoikeus


Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaanTuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana! 

 

Peruutus ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi matot sekä erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt ja yleensä kaikkki tilaustuotteet jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden tai kuten matot asiaakkan antamien mittojen mukaan. Palautusoikeus ei koske  poistotuotteita joissa on mainittu erikseen että tuotteella ei ole vaihto ja palautusoikeuttaPalautusoikeus ei myöskään koske myöskään varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta. 


Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys TurunKalusteen asiakaspalveluun puhelimitse 0440 661 761 tai sähköpostitse osoitteeseen myynti@turunkaluste.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen. Yritys  ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella. Lisäksi pyydämme huomioimaan että noutamaton paketti ei ole sama kuin tuotteen peruutus ja että perimme tällöin tuotteen palautuksesta ja lähettämisestä syntyneet kulut asiakkaalta.


Tuotteen palauttaminen


Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen pakkaamaan tuotteen alkuperäiseeen pakkaukseen. Jos tuote on ehditty kasaamaan, niin tuote on purettava ja pakattava osina niinkuin tuote oli saapuessaan asiakkaalle.

Palautamme tuotteen hinnan asiakkaalle vähennettynä palautusrahdin osuudella asiakkaan tilille 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tuote  on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. ( Huom tilatun tuotteen toimitusmaksua asiakkaalle ei palauteta - ainoastaan tuotteen ostohinta)  

 

Palautus pitää tehdä samalla kuljetustavalla kuin tuote on toimitettu asiakkaalle tai palauttamalla tuote myymälään. Palautuksen voi tehdä joko maksamalla itse palautuskustannukset tai sitten lähetämme palautusrahtikirjan sähköpostitse, jolloin asiakkaan tarvitsee ainoastaan tulostaa rahtikirja ja viedä tuote lähimpään matkahuollon/ Postin toimipisteeseen.  Palautusrahdin kaikille tuotteille maksaa asiakas. Palautusrahdin arvo on suunnilleen sama kuin alkuperäinen toimitusmaksu paitsi isommat tuotteet kuten sohvat ja isot kootut tuotteet riippuen tuotteen koosta ja matkasta. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta. Kerromme teille pyydettäessä arvioin palautusrahdin suuruudesta mutta pääsääntöisesti se on kuitenkin minimissään tuotteen toimitusmaksu.


Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan TurunKalusteelle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja palautuskuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.


Takuu


Asiakkaan tulee säilyttää TurunKalusteen lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti/tuloste ennakkolaskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi. TurunKaluste antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana. Takuu on henkilökohtainen ja raukeaa kun omistaja vaihtuu.


Reklamaatiot


TurunKaluste vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä, kolhiintuneista paketeista ja tuotteessa muuten olevasta vauriosta on ilmoitettava välittömästi tai viimeistään seuraavana arkipäivänä asiakaspalveluun alla olevan ohjeen mukaisesti.

 

 

Asiakkaan tulee aina tarkistaa paketti noudettaessa se postista tai matkahuollosta tai vastaanottaessa sitä kuljetusyhtiöltä siten että jos paketissa on selkeä ulkoinen kuljetusvaurion jälki tulee asiakkaan pyytää virkailijaa merkitsemään se asiakirjaan tai kuljettajaa rahtikirjaan jotta kuljetusvaurio voidaan todeta jo tavarantoimittajan puolesta. Jos näin ei toimita emme ole vastuussa mahdollisista kuljetusvauriosta vaan vaurio jää asiakkaan tappioksi. Lisäksi jos virhe on piilevä tulee se reklamoida viimeistään kolmen vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamista. Asiakkaan tulee säilyttää pakkausmateriaali siihen asti kunnes reklamaatio on käsitelty loppuun.

 

 

Jos tuotteessa on  kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmennyt virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin TurunKaluste vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Turun Kalusteen asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan.


Reklamaatio-ohje Kun asiakas on yhteydessä asiakaspalveluumme tulee aina mainita tilauksen numero, asiakkaan nimi ja tuotteen vastaanottopäivä sekä miten tuote on viottunut ja lähettää tästä viottuneesta tuotteesta ja pakkauksesta sähköinen kuva sähköpostiimme. 

asiakaspalvelun puhelinnumero on; 0440 661 761

asiakaspalvelun sähköpostiosoite on; myynti@turunkaluste.fi 


TurunKaluste ei vastaa


  1. ·Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista.
  2.  Jos asiakas ei ole avannut pakettia kolmen päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta  ja tarkistanut että tuote on virheetön.  
  3. ·Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä asioissa.
  4. ·Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käyttöhankauksen takia.
  5. ·Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka erillisessä informatiivisessa kuvauksessa on todettu käsitellyksi vanhanaikaisen näköisiksi, valmistettu uunikuivaamattomasta kierrätysmännystä ja joihin on mainittu kuuluvan naulanjälkiä ja halkeamia.
  6. ·Yritys ei  vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Yritys  ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

·          

 

Turunkaluste.fi  pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä. Muutoksiin sisältyvät muun muassa sopimusehtojen ja niiden osa-alueiden muutokset ja täydennykset, hintamuutokset, malliston muutokset, maksamiseen ja kuljetukseen liittyvät muutokset, Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.


TurunKaluste

 

0 tuotetta
Summa: 0.00 €
Avaa ostoskori »
AJANKOHTAISTA:

    




AJANKOHTAISTA: